Ancki Strandberg

Aya tog hem 1:a pris och 1 plac i Lydnadsklass II idag med hela 287,5 poäng
Igår gjorde vi våran debut på B-prov i Öppen Klass utanför Enköping. Det slutade med ett 3:dje pris. Aya har haft mycket fart och glädje sista halvåret men igår var den som bortblåst. Matte var jättenervös så jag tror att Aya blev osäker.
När jag skulle anmäla till en lydnadstävling i Vadstena så råkade matte välja Valdemarsvik istället. Kanske inte så lämpligt att åka på två tävlingar två dagar i rad.... Men nu var det som det var. Aya var väldigt trött igår kväll så jag tänkte på morgonen att om hon inte blivit piggare så avstår vi tävlingen. Men Aya var som vanligt så vi for iväg. Fick startnummer 1 idag också. Men det var helt ok. Jag var inte ett dugg nervös. Lydnaden känner jag mig hemma i. Jag vet vad vi ska göra och vad som förväntas. I jakten vet man inte alls hur det är upplagt. 

Min Aya gick som en klocka !!!!! Idag visade hon att hon har kapacitet att orka att vara på topp !!!!! Fastän vi var på prov igår !!!!! Att vi sen skulle hamna högst upp på prispallen blev jag lite chockad över !!!!! Med hela 287,5 poäng !!!!! Wooow !!!! Ikväll ska vi fira !!!!!

Jag är inte titelnörd så jag hoppar nog LD2 vi satsar på Lydnadsklass III (Sista klassen). Vem vet Aya kanske blir lydnadschampion !!!!!

 
Grattis till klubbkamraterna Ingela (min lydnadslärare) och Thina !!!! Tre startande från Söderköpings BK och alla fick 1:a pris och vi låg väldigt nära varandra !!!!

 
Thina

STORT GRATTIS igen. Attans nu är ni verkligen på gång. 3a i går o 1a pris idag. Så bra jobbat. Kram

Thina

STORT GRATTIS igen. Attans nu är ni verkligen på gång. 3a i går o 1a pris idag. Så bra jobbat. Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress