Ancki Strandberg

Aya är friskförklarad
Sen juli månad har vi varit på utredning och rehab med Aya för att vi upptäckte att hon krummade i ryggen och hade svårt att stå på 3 ben. På Valla Djursjukhus upptäckte dom att hon hade ont i höger bogled. Vi har gått på vattentrask, hon har fått massage och hon fick laser 5 gånger. I september slutade vi med dettta då dom inte tyckte att rehaben gjorde någon nytta. Dom tyckte att jag skulle låta veterinär gå in med artoskopi och titta på bogleden. Jag bokade tid på Valla Djursjukhus för att låta dom gå in i leden. Jag pratade med Ayas uppfödare. Sandy jobbar på en veterinärsklinik och hon rådfrågade sin veterinär jag tyckte det kändes konstigt att göra ett ingrepp när jag inte kan ser att Aya har något problem. Några dagar innan operation så avbokade jag tiden. Sedan dess har jag tränat med Aya. Sista månaden har hon varit riktigt pigg.
 
Idag var vi tillbaka hos veterinären på Valla för att låta henne känna igenom Aya. Hon tyckte att Aya såg jättefin ut. Välmusklad och jämt musklad på båda sidor. Inget tecken på någon smärta när hon kände på ryggen och bogen. Aya är alltså friskförklarad.
 
 
Vilken lättnad det är och jag är så glad att jag gick på magkänslan !!!! Det kändes som hon bara blev bättre och bättre !!!!
 
 
 
Vitasjutton Heléne

Men åh vad kul att ha hittat din blogg! Och så härligt att Sallys kompis är frisk<3.

Kramis/Heléne

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress