Ancki Strandberg

ÖKL Kurs samt utredning av Aya
Idag har varit på kurs för Jens Palmqvist hemma hos Elin. I år blev det mer handling, dirigeringar och tecken. Vid 14-tiden åkte vi iväg och tränade på vatten !!!!! När jag åkte hem hade jag ett litet lyckorus som for genom kroppen !!!!! Jag är så nöjd med dagen !!!!! Mer träningssugen???? YES !!!!!!

Sista tiden har jag upptäkt att Aya krummar lite i ländryggen och Ingela såg att hon går lite orent när vi tränade lydnad i måndags. Så i torsdags var vi hos Jonna på Alpa Ohm för att känna igenom Aya. Ville ha råd av Jonna om jag kunde gå kursen med Aya idag samt den andra delen av sök- och vattenkursen i Norberg som blir kommande helg. Hon såg att Aya avlastar höger ben bak och att hon inte vill stå på 3 ben. Smärtar något i hasleden. Så nu har vi fått en tid hos veterinär på Valla för eventuell röntgen av både rygg och hasleder.
 
Det enda jag märkte av idag var att hon fick en markering över ett dike som var kanske 1 1/2 meter. Alla utom Aya hoppade över. Aya gick ner i diket och uppför för att ta markeringen. Det är ju toppen om hon tar det lugnt om det skulle vara något. Jonna tyckte nog att jag kunde träna med henne i lagom dos men inte leka med andra hundar tills vi vet vad det är !!!!!
 
Bilden är från ett annat tillfälle tagen av Annelie Karlsson
 
Samma här !!!!!
 
Jens är hjälpsam att få till vissa saker med hundarna !!!!!!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress