Ancki Strandberg

Viltträning
I torsdag var vi hos Anncharlott på träning. Olika stationer med markeringar och skott stod på dagens agenda. Bosse var med som kastare. Vi var nere vid bäcken och Aya var lite ofokuserad vid första skottet och kom inte in med apporten till mig. Första gången det händer. Sen gick det bättre och bättre !!!! Men efter typ skott och markering nr 8-9 så började hon att klättra på mig. Det har gått jättebra under en längre tid när vi tränat skott. Har varit mycket och tränat vid skjutbanan där hon hör skott på avstånd samt ibland har fått jobba på skott själv.
Men nu blev det lite för mycket för lilla Aya. Hon har ju varit lite konstig med sitt första löp. Men igår upptäckte jag att hon löper på riktigt och det kommer vanlig färg på blodet. Så nu ska jag vara lite försiktig med skott ett tag.

Igår var jag funktionär på B-provet i Limmerhult. Jag fick med mig vilt hem och eftersom det redan var tinnat så bestämde jag mig för att träna lite vilt idag. Svejdan och jag träffades i Klinga och la ut sök på 6 vilt. Vi sköt av ett skott mot söket innan dom fick börja jobba. Messi fick börja och han plockade hem allt vilt så snyggt. Aya blev lite berörd av skotten och klättrade lite i början. Men sen gick det så himla bra. Det första viltet båda tog var den sämre truten som var med på provet igår. Det var jag så nöjd med. Hon har mognat nu och börjar arbeta direkt när hon kommer ut i söket. Söker både nära och på djupet och fina inlevereringar. Sen fick dom några korta markeringar som dom också fixade så himla bra. Både Svejdan och jag var supernöjda med dagens effektiva träning.
 
Aya och jag ska inte vara med på tävlingen i Virå. Dels för att hon löper och dels för att jag inte vill att hon ska bli negativt påverkad av skott. Det kan vi träna på i lugn och ro tills vi förhoppningsvis startar på någon prov under sensommaren.
 
Aya med truten. Tycker att hon ser så snäll ut på den här bilden !!!!!
 
 
Duktiga Messi med ett fint grepp !!!!
 
 
Aya och Agnes på Händelö !!!!
 
 
Aya hos Anncharlott innan träningen börjar !!!!!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress