Ancki Strandberg

Upp som en sol och ner som en pannkaka
eller tvärtom.......

I söndags åkte vi för att träna i Gårdeby ihop med Gunilla och Yvonne. Vi började med fika och dom yngsta fick vara med oss ute. Sen lite jaktlydnad där alla var jätteduktiga. Joe vill börja jobba och sen var det Aya´s tur. Dom fick träna en och en. Jag har aldrig sett Aya så övertaggad. Hon gjorde sitt jobb men emellan var hon helt rabiat. Gunilla var hygglig som sa att nu står vi still och gör ingenting. Och det fick henne att gå ner lite i varv. Nu vet jag att hon går igång och taggar när hon får sitta i bilen och vänta. Så nu vet jag att vi inte ska göra på detta sätt på mycket länge.

Sedan jag kom tillbaka till jobbet efter operationen har det varit så stressigt. Vaknat med kramper i magen och känt tryck på bröstet mm. Idag hade jag bestämt träff med Anncharlotte och jag tänkte avvboka vår träff tack vare att jag känt mig så stressad. Men Bosse sa att jag måste åka för det är något som jag mår bra av och som jag tycker om att göra. Så fick det bli och det blev jättebra !!!! Idag var Aya precis som vanligt igen. Men jag berättade vad som hände i söndags och vi pratade om det. Vi diskuterade den fortsatta träningen med skott, hur jag kan förbättra jaktfoten genom att gå över stock och sten, hur jag ska träna Aya att vara lugn i väntan på hennes tur att jobba. AC la ut ett sök med vilt och medans det fick ligga så gick vi iväg och tränade jaktfot och närsök. Sen fick Aya i lugn och ro hämta in viltet i söket. Inga skott idag !!!!! Det var så lugnt och skönt och jag är så nöjd med Aya och dom tips jag fick !!!!
Aya och Älva på tur i Gullestad !!!!

 
Aya och jag tackar för träningen idag !!!!!!

Annelie

Härligt med lite feedback och det var som vanligt igen. Hoppas du är rädd om dig!

Anonym

Tack!!! Jag ska göra så gott jag kan.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress