Ancki Strandberg

Träning med B-provs upplägg i Sörsjön
Aya och jag har småtränat ett par gånger sen hon blev frisk. Idag är första gången vi tränat på riktigt !!!! Och första gången vi tränar ett helt B-provs upplägg. Vi var fyra stycken som körde NKL och det var fyra stycken som körde ÖKL. Aya fick två ganska svåra enkelmarkeringar ute på ett fält. Andra markeringen fick hon leta en stund. Det var roligt att se att hon var så pigg och taggad. Sen blev det två markeringar på vatten. En trut som hon kom med direkt. Sen fick hon leta en stund efter anden. Den höll på att sjunka. Jag såg inte riktigt vart den låg i det svarta vattnet. Men Aya fick vind på den och in kom den. Efter det kom söket. 8 vilt låg därute. Hon sökte bra på djupet där det inte låg något vilt kvar. (Dom hade vi till Messi). Stolt kom hon hem med and, trut, mås och annat vilt. På den 5:e började hon bli lite trött så när hon tagit nr 6 så valde jag att stanna där. Hon pip till i passiviteten, och jag talade om att det gör vi inte. Sen kom två skott till och det klarade hon galant. Hon hade inte lika bra fotgående som annars. Men det såg jag som positivt då jag såg att hon var taggad.
 
Vi anmälde oss för ett bra tag sen till Goldenklubbens KM i Villingsberg. Under en preriod så trodde jag inte att det fanns en chans i världen att vi skulle kunna vara med då Aya var låg efter löpet. Ja, hon var ju också sjuk. Så vi har haft en tid då vi inte haft möjlighet att träna på som vanligt. Men nu tycker jag att det känns jättebra. Hon är inte skottberörd. Jag har inte tänkt att träna massor fram till provet. Aya hanterar allt vilt utan att strula om vi inte kör för ofta. Däremot ska vi träna på fotgåendet. Fotgående under skott kanske vore nåt. Kanske skulle vara med på Walk-up på onsdag i alla fall !!!!! Det är lätt att träna för mycket och det är svårt att hålla sig skinnet !!!!

 
Aya med truten !!!!

 
 
Här kommer måsen !!!!!

 
Tack Annelie för dom härliga bilderna !!!!!

Som Tack till fotografen och alla 10 inlevererade fåglar skänker jag en liten slant till Cancerfondens "Apportera för livet" insamling.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress