Ancki Strandberg

Viltträning i Sörjön
I detta fantastiska höstväder for Aya och jag iväg till Sörjön för att träna med Annelie och Sky. Vi fikade innan vi gick ut och la ett sök med 5 fåglar. Aya fick börja. Det där med att gå fint i koppel är inte vår melodi. Jaktfot utan koppel inga problem alls. Men nu var vägen lite för lång för att låta henne gå lös så vi kämpade på med koppel. Det gick faktiskt bättre och bättre. Vi kanske får ordning på det en vacker dag. Aya springer lite väl mycket i söket och har svårt att gå ut på djupet. Men det ska vi fortsätta att träna på. Hon är bara 10 månader och vi har gått om tid att få till både det ena och det andra. Linjetaget la vi ut tillsammans innan markeringarna och sen återgick till linjetaget som idag var helt felfritt. Den ena markeringen var väl inte så bra och den andra var mycket bättre.

Eftersom jag skulle kasta anden så fick dom testa and på vatten. Förutom att Aya behöver lite bättre simteknik så var det riktigt, riktigt bra !!!! Lämnade av i handen utan att skaka. Det blir inget mer vattenarbete i år !!!!!!

Egentligen hade vi lydnadskurs hos Ingela ikväll. Men Agnes hade varit ensam hemma under dagen och Aya behövde absolut ingen mer träning idag och när jag kom hem tog jag Agnes på en långpromenad och kunde inte lämna Aya en gång till hemma då jag i så fall tänkt att åka med Agnes. Så blir det ibland när husse är borta. Och själv är jag ganska mör i kroppen !!!!!!

 
På väg till Sörsjön

 
Det här har vi aldrig sett här. Det ser ut som salt på mossen.

 
I väntan på söket....
 
Här kommer jag !!!!!
 
Eftersom jag skulle kasta anden så fick dom testa den på vatten. Förutom att Aya behöver lite bättre simteknik så var det riktigt, riktigt bra !!!! Det är visst svårare att få bra grepp på anden i vattnet än på land. Då behöver man ta ett nytt grepp om den ska med ända upp till matte. 
 
 
Hon lämnar av den så fint utan att skaka. Nu blir inget mer vattenarbete i år !!!!!!
 
 
På promenaden med Agnes min pärla !!!!!
 
 
Aya min oslipade diamant
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress