Ancki Strandberg

Lydnadsklass 2 tävling i Söderköping


Idag har vi tävlat i Lydnadsklass 2. Samling 11:30. Sju startande ekipage. Lång väntan för att det var bara en domare i alla klasserna 1 - ELIT. Eva och Wiktor var redan där. Efter någon timme var det dags för platsläggning. Inga problem där. När vi gick tillbaka till publiken hade Bosse och Melie dykt upp. Gissa om Agnes blev helt supergalet glad.... Vi fick starta som nr 5. Då bad jag att Bosse och Melie fick hålla sig långt borta när jag skulle komma ner med Agnes till plan. När vi var ute på plan fick dom komma närmare och titta. Så här såg dagens poäng ut:

Platsläggande               10
Fritt följ                       9          pendlar
Läggande                     10
Inkallande med ställande   9,5 Hoppar mot föraren
Sändande med ställande     8 DK
Apportering                   5,5 Tugg, dåligt avslut, sitter snett
Fritt hopp över hinder     9,5 Hoppar mot föraren
Fjärrdirigering                 9 DK
Helhetsintryck               10

Summa:                     178 poäng

Gissa om jag är supernöjd !!!!!! Är extra nöjd över det fria följet, inkallning med ställlande och rutan som vi har fått lite problem med under sista tiden. Hon var lite osäker så jag fick kommendera "rutan" 2 gånger. Men sen sprang hon rakt in i rutan. Och fjärren.... Den är jag super duperstolt över. Förra helgen när vi körde som en tävling hos Cathrine så lyfte hon inte en fena på fjärren på 5 meters avstånd. Och idag fick jag kommendera första uppsittet två gånger men sen gjorde hon allt superfint. Hur långt upp hon satt med framtassarna kunde jag inte se. Men jag är så himla glad att hon gjorde det. 10 poäng på helhetsintrycket måste man väl också vara nöjd med.

Ett tack till Ewa, Bosse och Melie som gjorde oss sällskap idag. Ett stort TACK Ingela för all hjälp, stötning och peppning med bl a tragglandet med fjärren och ett stort TACK Cathrine för denna underbara hund och för all din hjälp förra helgen. Utan er hade vi inte kommit så här långt !!!!




Det blev ett 1:a pris med 2:a placering av 7 hundar.

Så här ser Agnes ut när hon skrattar !!! Min goa härliga pärla !!!!
Agneta

Stort Grattis! Så jäkla roligt och så finfina poäng ni får.

Lånar en bild från ovan..



Kramar!!

Haja Martell

GRATTIS!!! Så himla roligt.. 10 på helheten kan ju inte bli bättre...

Kram Harriet o Herkules

Ewa&Wiktor

GRATTIS!!!!!!!! Så underbart att få dela er glädje på SBK idag! Vad gjorde det att det var rått, grått och kallt när ni strålade på plan:-)! Vilket program du och "Pärlan" genomförde....fick riktig gåshud:-). Njut nu, sug på den här underbara karamellen och sväva lugnt på de små rosa molnen! Kram

Sandra, Thyra & Lhine

Grattis! Vilka fina poäng :)

Malin

Grattis Ancki!!! Bra jobbat och vilka poäng du fick!!

Kram

lena, millie,ebba

JÄTTEGRATTIS !!!

Härligt att det gick så bra !!!

Kram

Annelie

Stort GRATTIS! Vilka fina poäng. Stor Kram til dig och Agnes!

Catherine

Men gud vad kul !!!!!!! Vilken rolig överraskning!!!!!!!!! SUPERMEGA GRATTIS!!!!! Vilka urhärliga poäng!!!!!!! Vad duktiga ni är!!!!!! 10 på helhet är inte fy skam :D Superduktigt jobbat med fjärren!!!! Gissar att fjärren måste kännas bäst :D Vilken skillnad från 2 veckor sedan ni var här!!!!! TACK själv att jag kunde hjälpa er på traven lite :D ÄR så glad att du hittade mig när du letade en gång i tiden ;) Jag skulle inte bry mig om avslutet på momenten där dom har skrivit. Sådant bjuder jag på och tar hellre sådant ned drag än med sämre tempo o sämre attityd. Något som jag skulle ta i träning med lite extra är tugget på apporten ;) Hi hi det vet jag att du redan funderar på :D Även som du märkte som jag sa att första skiftet på fjärren är alltid det svåraste så jobba mycket med första skiftet ;)



Men som sagt superbra jobbat!!!! Nu är det klass 3 nästa och sedan vips så är ni eliten :D Det är jag helt övertygad om!!!!! Så stolt över er!!!!!!!! KRAMAR Catherine

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress