Ancki Strandberg

Apportering och lydnadskurs
I går åkte Maggis, Anna och jag ut till Markgärdet för att träna apportering. Vi började med vattenapportering eftersom det var så varmt. En i taget. Förutom i slutet då vi tog både Frida och Sanni. Vi fikade i trädgården med jordgubbar och glas. Sen tränade Anna och jag markeringar och linjetag med Agnes och Gärda på fältet.



Agnes, Gärda, Frida, Faldo, Kiefer och Faldo.



Frida



Kiefer



Det var inga problem för Frida att hämta apporter fast Sanni låg och simmade runt.


Idag var det lydnadskurs hos Ingela. Gick ner med hundarna och bada innan det kursen startade. Hann köra igenom 1:ans moment med Frida innan alla andra kom. Vi började med gruppmomenten. Sittande i grupp är jag jättenöjd med då Ingela kastade boll till Viska under momentet. Vid dold platsläggning har Agnes lite problem med insekterna. Idag ville jag ha hjälp med fjärren och fritt följ. Med fria följet är jag jättenöjd med både mig själv och Agnes. Tror inte det har gått så bra någon gång förrut när vi blivit kommenderade. Vi blev kommenderade av Ewa mot slutet av dagen och det gick faktiskt lika bra då.




Sittande i grupp med störning



Agnes "pärlan" Apanson i 3:ans hopp !!!!

I helgen ska vi åka till Småland och årets kennelträff. Det ser vi fram emot !!!!!!!!




Eva, Troja & Mira

Blir så sugen att träna med hundarna när jag läser din blogg :) Behöver få lite ork nu... jobbar sista veckan innan semestern och känner mig riktigt trött, men snart är det semester! Hoppas ni får en bra sommar!

Ewa&Fannie&Wiktor

Men HALLÅ..........vad flitig du är på att blogga;-)! Jomenvisst gick fria följet suveränt, såg så fint och stabilt ut, bra jobbat Ancki! Ser fram emot ett nytt blogginlägg efter helgens äventyr. Lycka till! Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress