Ancki Strandberg

Jaktapporteringskurs för Bolly
I helgen har Aya och jag deltagit på jaktapporteringskurs för Wolfgang Ronacher "Bolly" som är från Värmland. Ingen av oss visste vem han var förutom Sonja som såg till att det blev en kurs här. Och det tackar vi för !!!! Aya och jag gick Nybörjarklass på förmiddagarna. På eftermiddagarna höll han kurs för Öppenklass - Elithundar. Då kunde man vara med och lyssna. Det var nog den bästa instruktören jag har varit på kurs för. Mycket lärorika dagar. Det blev också grillning på lördagkvällen då vi kunde ösa på med mer frågor till Bolly.

Dock hade jag en hund som inte var i topp. Det är 2 veckor sen hon slutade att löpa och efter 1 vecka började hon få mjölk i tuttarna. Jag trodde att Aya var loj och seg tack vare detta. Med facit i hand så skulle jag inte tagit med henne.
 
Vi har också lagt märke till att Aya låtit konstig när hon har skällt.
 
Idag på morgonen var hälsotillståndet sämre. Hon kunde knappt hålla ögonen öppna. Hon kan inte skälla, låter som ett rådjur. Vid ansträngning när hon t ex hoppade ner från sängen så kommer det ett konstigt ljud. Vi ska få komma till Norsholms Djursjukhus idag klockan 13.

Tänkte igår när jag var lite ledsen och besviken att Aya var så låg, att huvudsaken är att hon är frisk och kry. Det här har bara med löpet att göra.....

 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress