Ancki Strandberg

Sommaren 2016
Jag ligger efter rejält i min blogg och jag kommer att summera sommaren 2016. Aya och jag har varit ute på en hel del aktiviteter. Debuten på B-prov på Goldenklubbens KM i Villingsberg.

En vecka senare stod vi som 3:dje reserv på Lilla Retrievermästerskapet i Sörsjön. Ett inofficiellt jaktprov. Jag tog en chansning och åkte dit då det inte var så långt bort. När vi kom dit så fick jag reda på att vi kommit med. Vilken tur då vi fick ett 1:a pris och pris för Bästa Golden.
Direkt efter provet åkte vi till Öland med Aya och våra barnbarn Melie och Gina. Vi hade sån tur med vädret och var på Böda Sand i 4 dagar. Agnes fick vara hos Maggis då hon hade våteksem.
 
 
Det var så enkelt att ha med Aya till stranden. Hon är så himla lydig och går inte ner på stranden förrän hon får tillåtelse. Och när hon får vara där är det fullt ös.

 
Sen var det Agnes tur att få ha sin husse och matte för sig själv. Vi åkte på Kennelträff hos Cathrine Gyllene Mix. Här är Agnes med brorsan Wilmer. Det blev en hel del apporteringsträning och Agnes var faktiskt väldigt pigg. Duktiga markörer var dom allihopa !!!!

 
Cathrine hon fixar någonting varje år !!!!! Det är så roligt att träffa alla !!!!!

 
Den här helgen åkte vi till Varberg. På vägen ner stannade vi i Borås för att träffa Aya´s syrra Dis. Det blev bara 2 tikar i den kullen så det var lite roligt att träffa henne. På bilden ovan är dom 6 veckor gamla. Dis till vänster och Aya till höger.
 
 
Dom var väldigt lika. När dom lekte och var blöta var det inte lätt att se vem som var vem.
 
Sara med fina Dis.

 
Aya och Dis !!!!

 
 
Sen åkte vi vidare till Getteröns Camping utanför Varberg där vi mötte upp Bosses bror med familj och Thias med alla barnen. På lördagen var vi på kusinträff. En fest som varade i 10 timmar. Många trevliga Strandbergare !!!!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress