Ancki Strandberg

Träning för både Agnes och Aya
Det är så härligt att det äntligen är vår på riktigt !!!!! Man kan träna ofta och länge på kvällarna !!! Ja, en del dagar är ju regniga, men då kan man passa på och vila och göra lite annat.
 
Agnes och jag var på Tävlingsträning på Norrköpings BK i tisdags. Det blev ett stort gäng och vi gjorde gruppmomenten tillsammans innan vi delade upp oss. Den här gången kom det tillbaka.... Osäkerheten att gå till gruppmomenten !!!!! Vet inte om det är relaterat till NBK eller om det har med dom andra hundarna att göra. Momenten går bra. Men att ta sig dit är inte kul. Sen körde Bibban, Therese och jag Eliten. Det var grymt mycket störning från IPO planen. Sen stod många bilar på parkeringen med hundar som skällde som tusan. Med tanke på detta tycker jag Agnes gjorde mycket bra ifrån sig. Men jag måste försöka få tillbaka glädjen i gruppmomenten samt fria följet. När fria följet är över så fungerar alla andra moment med stor glädje fast vi hade denna störning från andra planen. Jag har lite funderingar på hur jag ska göra. Men helt klart behöver vi mer tävlingsträningstillfällen där jag kan överraska med belöningar under just fria följet. Får vi inte till detta så tänker jag inte tävla med Agnes. Jag tar gärna en 0:a för missar. Men jag vill ha viljan och glädjen !!!!!!
 
Ikväll tränade vi tillsammans med Ewa, Wiktor och Bossman. Idag såg jag bara glädje hos Agnes ii fria följet och allt vi gjorde !!!!! Tack för trevliga timmar tillsammans med er !!!!!!!
 

Detta är min prinsessa !!!!
 
Det börjar bli riktigt roligt att träna med Aya. En del polletter börjar falla på plats. Hon är så söt med sina ingångar och vänster om halt. Inomhus ser det riktigt bra ut. Utomhus gör hon det men kan ibland titta åt ett annat håll för det finns så mycket att titta på.....
 
I fredags började Aya och jag vår kurs i Special-sök hos Susanne. Det är så himla roligt !!!!!! Vi fortsätter med att hon ska markera doften Eukalyptus. Som störningsdofter hade vi idag mynta, kamelbajs, kaka, äppeljuice, majonnäs och kaninbajs. Det tar hårt på dom och idag somnade Aya en stund. Efter en 15-20 minuter var hon pigg igen. Vi håller ju på nästan 2 timmar. Men många mikropauser förstårs.

Idag var det dags för valpkurs med Moa igen. Det blev bra övningar som vanligt. Och slutligen en walk-up. Det var fyra valpar idag. Vi stod på ett led och Moa började långt framför oss att pipa med leksaker, kasta bollar både upp i luften och jäms med marken. Vi fick flytta ett par steg framåt då och då. Slutligen stod vi bara ett par meter från Moa och Oscar. Jag blev så imponerad att dom klarade av att bara sitta och titta och inte försöka ge sig iväg och ta någon boll. Vi slutade med att lugnt och sansat gå tillbaka till våra ryggsäckar, satte oss och pratade en stund innan vi åkte hem.
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress