Ancki Strandberg

Open Show för Aya
 
 
För 2 veckor sedan bestämde jag mig för att ställa Aya på Goldenklubbens Open Show i Söderköping. Jag visste att det var väldigt få anmäla och tänkte jag kunde prova på detta som en social träning. Annelie lovade att ta hand om Aya om jag skulle banga !!!!
 
Så här såg hon ut för 2 veckor sedan då hon var ganska precis 5 månader: Sen den dagen har vi tränat på att borsta päls, visa tänder, försöka ställa fritt och allt som hör till.
 

Idag blev Aya först ut i ringen då hon var den enda valpen i klass 4-6 månader. Hon blev lite väl glad i domaren och tyckte inte att hon behövde visa några tänder, men gärna pussa på henne !!!! Och vänstervarvet tyckte jag gick sisådär. Men hon skötte sig ändå bra med tanke på att vi inte tränar på detta och kommer förmodligen inte att göra det i framtiden heller.
 

Här är domarens kritik:
 
"Rejäl tikvalp med vackra linjer. Vackert uttryck. Fin överlinje i stående. Välkroppad. Mycket bra vinklar fram och bak. Vacker päls. Rör sig med bra steg från sidan. Väl presenterad"
 
Det var ju riktig bra kritik. Hon ville inte ge något HP då hon tyckte hon hade vuxit i skinnet ännu.
 
- Är vi klara snart Matte ???
 
 
- Jag sover en stund.... !!!!!!!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress