Ancki Strandberg

3 veckor med Aya
Det är med blandade känslor jag skriver i bloggen idag !!!!! Det är svårt för att jag har en mycket god vän som har det väldigt tufft just nu och jag tänker på alla i familjen varje timme och det är svårt att fokusera fullt ut på jobb och våra fyrbenta vänner. Man känner sig maktlös och tom !!!!!
 
Vi hade hoppats på att 2015 skulle bli ett toppen år och det började så bra..... För min del så vände det redan när vi åkte till Cuba i slutet av förra året. Jag bestämde mig för att nu får det vara bra !!!!! Jag hade många saker att se fram emot inför 2015 då jag visste att vi skulle få hämta hem en valp i februari och sen gjorde jag en fantastisk resa till Raja Ampat i 3 veckor.
 
Det är helt fantastiskt att ha Aya här hos oss och jag försöker att njuta så mycket jag bara klarar av !!!! Det känns som hon varit här längre än 3 veckor för det har hänt så mycket sen hon kom. Hon är bedårande, lyhörd, nyfiken och okomplicerad. Hon följer mig vart jag går. Sköter sig utmärkt på jobbet !!!! Hon är inte jätte matglad och inte speciellt galen i godis så jag får fundera lite på bättre belöning.
 
Agnes tok älskar denna lilla tjej. Jag får skilja dom åt både nu och då för det blir lite för mycket av det goda.... Jag gör väldigt mycket saker med dom var för sig. Jag tar nästan aldrig båda två på promenader och jag tar bara en i taget med på träning. Det är skönt och avkopplande att göra så. Man kan fokusera bättre på en hund i taget.
 
 
Fick lite hemläxa av Ingela att börja med pallträning. Ja, det var ju inga problem....
 
Igår träffa vi Annelie och Sky för en promenad runt åbackarna till Fräcka fröken för att köpa fika och gå och sätta oss i solen och njuta. Det blir lite miljöträning för dom små med änder i mängder, koppelträning, gallertrappor, möte av hundar. Men dom får vila mellan varven då vi stannar för att fota och fika !!!!
 Pussas får vi göra. Men vi får inte leka.... Det suger.....
 
 
Aya utanför Fräcka Fröken....
 

Bilderna nedan har Annelie tagit:
 
 
 Idag fick Aya prova på att bära vilt. Det var inga som helst problem med det.

 
 
 
 
Tiina

Så himla mysigt att få hänga med via bloggen :)

Annelie

Tack för igår! Njut och av din lilla tjej, tiden kommer aldrig tillbaka! Härligt att det gick så bra med fågeln!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress