Ancki Strandberg

Fortsättningskurs hos Anncharlotte
Det har aldrig hänt att jag bloggat två dagar i rad. Men idag fick jag en härlig känsla som jag ville skriva om.

Efter semestern så har det hänt en del med Aya när det gäller lydnaden. Jag märker av från varje vecka att det går framåt. Tränar i princip bara hos Ingela på onsdagar. Men då blir det ganska intensivt och Aya tycker det är så roligt. Däremot har jag känt att vi står still i Jaktapporteringen. Vi lärde oss en hel del på Lisakursen, men idag hos Anncharlotte så kände jag att Aya tagit ett steg framåt. Hon var väldigt orolig kring fötterna och klättrade på mig i början av kursen när det blev mycket skott. Men i arbetet var hon helt underbar. Hon kom ihåg vart markeringarna föll fast de andra hundarna jobbade i områden precis bredvid, innan det var dags att skicka Aya. Det är jag som inte tror att hon kommer ihåg så jag vill gå framåt en bit och skicka på ett linjetag. Men nu har jag lärt mig att lite på min hund. Idag var vi fyra ekipage, vädret var ururselt men så roligt det var !!!!!! Vi ska gå varannan vecka 3 gånger till.

 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress