Ancki Strandberg

Röntgen resultat
I måndags var det dags för Aya´s röntgen. Jag valde att göra den nu eftersom jag länge funderat på varför Aya vid lek eller arbete lyfter sina tassar. Det är lite olika vilken tass det är. Vi valde att åka till Krister i Söderköping då han har ryktet att vara duktig på att lägga hundarna rätt vid röntgen. Vi tittade på bilderna tillsammans efteråt och jag är glad att Bosse var med och hörde vad han sa. Armbågar utan anmärkning och det är ganska tydligt att det är B-höfter. T o m att den ena höften låg mot A-höfter. Jag blev lite chockad när jag idag såg att SKK skrivit in resultatet C-höfter. Det tar emot att skriva ner det. Men så är det i alla fall. Jag har aldrig märkt något konstigt med hennes höfter så det är säkert inte dåliga C-höfter i alla fall. Krister kände igenom Ayas tassar och det är inget fel på på dom utan det är ganska vanligt att dom lyfter en tass då och då för att det gör ont när dom trampar på något som sticks mellan trampdynorna. Jag tar en gravöl ikväll så får vi se hur jag ser på saken imorgon.
 
Nu har ju vintern kommit så nu blir det inte lika mycket träning. Men en gång träffade jag Ingela och några andra för att träna inomhus på Hundlyan i Åby. Vi var där i 4 timmar och tränade lydnad.

Vi har träffat Gunilla några gånger och Aya har fått träna ihop med Älva. Det är superbra för Aya att börja träna ihop med en lugn och stabil tik. Älva är 3 1/2 år. Aya är också lugn och sansad ihop med henne. Visar ingen konkurrens på viltet när vi gjort sök. Men man vet aldrig, rätt som det är kan det vända. Men den dagen... den sorgen.... Vid ett tillfälle kom lilla Tia ut. Då var det inte lika lätt att sitta still... Så den varianten får vi nog vänta med ett bra tag tror jag.

Ibland träffar vi "Unghundsgänget" och tränar jaktlydnad.

 
 
 
Aya med sin nya träningskompis Älva
 
 
Gunilla lyckades fånga Aya i full speed att hämta apporten
 
 
 
Agnes och Aya i fårhagen på Händelö
 
 
Det här är Aya´s "Dogwalker" eller dagmatte Mikaela. En supertrevlig tjej som gärna vill ta hand om Aya dom dagar hon sitter hemma och studerar. Hon bor bara ett par kvarter från mitt jobb så det är så behändigt och smidigt. Hon vill ha ordning och reda och det passar oss perfekt. Inget hälsa på andra hundar. Aya får annan typ av miljöträning i stan och någon dag ska Aya få följa med till stallet.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress