Ancki Strandberg

Aya´s debut i Lydnadsklass 1 blev ett 1:a pris och 2:a plac. med 180,5 poäng
Det har inte funnits någon större lust och dragning till lydnaden för Aya under hela våren och sommaren. När vi slutade hos Ingela innan semestern så tyckte hon att jag skulle leka med henne under sommaruppehållet. Jag har gjort stort uppehåll i lydnaden och vi har inte varit på appellplan och tränat mer än ett par gånger. Förutom på planen hos Ingela. Förra veckan började vi kursen igen och hon ruggigt fint den gången. Så Ingela tvingade mig att anmäla till ett par tävlingar. Jag gjorde en efteranmälan till Cup BIA tävlingen i Grännes. Vi tränade hos Ingela i onsdags och på SBK i torsdags. Då var hon lite seg av värmen så jag hade faktiskt ingen aning om hur det skulle gå idag.

Men herregud så bra det gick idag !!!!! Vi behöver slipa lite på fria följet men allt annat är jag supernöjd med !!!!! Aya är på dagen idag 21 månader. Aya är en okomplicerad hund som är lätt att jobba med. Inte för att hon är sig jättesnabbt. Men hon gör sitt bästa och håller inte på med några dumheter.

 
 
Ja, det var ju trevligt att stå på prispallen ihop med "fröken" Ingela !!!!!
 
 
Grattis till dig och Smickra och eran fina debut !!!!

 
Jag fick så fin kommentar av domaren som tyckte att jag hade en helt underbar hund och undrade vart den kommer ifrån och hur mycket jaktlinjer som finns i henne !!!!! Sånt värmer !!!!!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress