Ancki Strandberg

Underbar helg trots veterinärbesök i dagarna 2
Efter besöket på Norsholms med Agnes så trodde vi att vi skulle få en avkopplande fredagkväll. Då hittar jag Aya ett par av mina ankelsockor. Hon har tuggat på dom en stund så dom är rejält blöta. Kände att den här gången är dom väldigt goda så jag hinner snabbt ta ut den ena och den andra känner jag i halsen. Aya drar bort huvudet så jag tappar greppet och då sväljer hon den. Jag läste att man kan ge senap i ljummet vatten som ska få dom att spy. Men inte hjälpte det !!!!! Lördag morgon ringer jag till Valla Djursjukhus för råd och undrar om vi bör åka så hon kan få en spruta som gör att dom spyr. Dom säger att vi kan komma men risken finns att den redan hamnat i tarmarna. Jag pratade med Aya´s uppfödare Sandy och som också jobbar på en Smådjursklinik vad hon tyckte. Eftersom Aya inte är fullvuxen än så är hennes tarmar inte fullt utvecklade och risken finns att strumpan fastnar. Vi fick tid 11:00. Hon fick äta supergod mat och därefter fick hon sprutan. Efter 5 minuter spydde hon upp sockan. Så skönt att veta att den kommit ut.
 
Idag var vi på landet. Ewa, Wiktor och Bossman kom och hälsade på. Vi var vid fotbollsplanen en stund där vi fika och hade en mysig pratstund. Dom minsta fick några små övningar. Sen njöt vi av hundarna på tomten. Och vi åt lunch i det fina vädret. Vilken underbar dag !!!!! Tack för att ni kom och förgyllde vår dag !!!!
 
 
Agnes under morgonpromenaden i Abborreberg
 
 
Agnes får jobba lite !!!!!
 
 
Full rulle på Aya "Sockan" !!!!
 
 
Aya får också hämta en apport !!!!!
 
 
Agnes provar den nya fina hundhagen.Eftersom Agnes och Aya inte kan räjsa runt och leka så är den här helt suveränn. Nu har vi också hängnat in vår del av tomten så att den är hälften så stor som tidigare år. Räcker gott och väl till oss.
 
 
Aya verkade inte heller vantrivas i hagen !!!!! Det är blir toppen i sommar !!!!!! Åh, vad jag är nöjd !!!!!!
 
 
Här släpper vi Aya och Wiktor och för att slippa räjs så avdramatiserar vi det hela med lite godissök. Det fungerade mycket bra.
 
Aya försökte få igång honom lite.....
 
 
men det gick inte så bra för Wiktor var tydlig att han inte ville leka. Han visade också att han hellre ville vara hos sin käraste Agens i hundhagen.
 
 
 
Fina Bossman tränar Närsök med sin matte.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress