Ancki Strandberg

Välkommen Aya du är efterlängtad !!!!
Dags att återuppliva bloggen efter drygt 2 års uppehåll !!!!! Jag gör detta för att dels kunna dela med mig av vardagen med våra hundar för dom som är intresserade. Dels som ett minne och dagbok till mig själv !!!!

Jag hade lagt letandet av valp på hyllan när jag i somras bestämde mig för att följa med ett gäng till Raja Ampat, en ögrupp utanför Papua, Indonesien under 3 veckor i Februari. Annelie meddelade mig att Myramarkens skulle ha en härlig kombination som passar oss väldigt bra som skulle vara leveransklara runt 22 januari. Aj då.... det låg inte rätt i tiden !!!!!! Men jag kunde inte låta bli att kontakta Sandy !!!! Jag var såld !!!!! Sandy lovade att tiken vi valde skulle få stanna hos Sandy´s familj så att jag kunde åka på denna resa som redan var betald.

När dom var 7 1/2 vecka åkte vi till Delsbo för att titta på dom sju ljuvliga varelserna. 5 pojkar och 2 tikar.
 
 
Det här är tikarna. Det blev den lilla tiken till höger som vi till slut föll för. Hon skiljde sig från mängden och syntes tydligt bland dom sju både till utseende och till sättet. Hon var tydligen den enda som klarade av att rymma från rastgården och ingen vet hur.
 
Hon är supercharmig det lilla trollet !!!!

Så reste jag iväg på semester. Har aldrig längtat hem så mycket som denna gång !!!!! Vilken början på det nya året !!!!!! Så äntligen var dagen här...... När jag landade på Arlanda var Bosse där med vårt barnbarn Melie. Hon ville så gärna följa med dom 50 milen för att hämta Aya.
Aya har haft det hur bra som helst hos familjen i Delsbo. Sandy jobbar på en djurklinik och Aya har fått vara med på jobbet och charmat Sandy´s kollegor. Hon hade blivit uppfostrad av Sandy och av mamma Java och halvsyster Hexa.

 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress