Ancki Strandberg

Aya 7 månader idag
Det känns som varje månad går fortare och fortare nu.... Aya har förändrats en del den sista tiden. Hon kan koppla av lite bättre, vill mysa lite mer, oftast väldigt behändig. Kan sova längre på morgonen. Idag till halv 8. 

Förra söndagen så var jag i valet och kvalet om jag skulle ta Agnes eller Aya till lydnadskursen hos Ingela. Visste inte om Aya var mogen riktigt ännu för all störning som finns på den planen av hundar, förare, fåren i hagen bredvid och Ingela hundar som är med och är lösa. Men jag chansade. När vi kom dit så var bara Ingelas BC med. Viska tycker väldigt mycket om mig och brukar vara med Agnes och mig när vi tränar. Det dröjde inte länge förrän hon var med mig och Aya kring benen. Trodde det skulle bli skitjobbigt, men oj så bra det gick. Vi började med att sitta ner vid stängslet till fåren i 10-15 minuter för att Aya skulle få stilla sin nyfikenhet. Sen gick vi in i mitten på plan och började med sånt som vi gjort sedan Aya kom till oss, kontaktövningar, bakvänt lockande och ingångar. Sen lite paus och sen inkallning med koppel och sen utan. Det fanns ingen tendens till att hon ville springa till någon av dom andra eller få ett valpryck !!!!! När vi gjorde en längre inkallning så satt Viska framför Aya, men Aya satt fint kvar tills hon sprang på mitt kommando. Hon skötte sig jättefint.
 
Nu får det nog bli så att Aya får följa med ena veckan och Agnes den andra. Just nu är det lika roligt att träna med dom båda. Vi tränade med Ewa och Bossman på Söderköpings BK i torsdags och Agnes blev helt galen när vi kom ner på appellplanen. Hon hoppade upp på bordet, vilket hon aldrig gjort tidigare !!!!! Hon gjorde en superfin dirigering och vittring !!!!! 

 
Foto: Annelie Karlsson

 
Fina midsommartjejen !!!!!
 
 
 
Midsommarkvällen firade vi inomhus då det regnade konstant hela eftermiddagen och kvällen. Här poserar lilla Siri framför Agnes och Aya. Siri var lite rädd för Aya i början. Men hon var så snäll mot henne så det gick över fort.

 
Dom här två ser ju inte lika snälla ut mot varandra......
 
 
 
På 7-månaders dagen måste man väl få göra det man tycker väldigt mycket om !!!!!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress