Ancki Strandberg

Diverse hundaktiviteter
Nu var det ett bra tag sen jag var här och uppdaterade bloggen. Eftersom vi ligger efter så får det bli lite mer bilder istället.
Apporteringsträff med Goldenklubben
För några helger sedan var det apporteringsträning med Goldenklubben. Men det var bara Annelie och jag som dök upp. Vi började träningen i Sörsjön och drog sedan vidare till Fåfängan. Det blev mycket variation på träningen med både markeringar, linjetag, sök och avslutningsvis markeringar med skott.
Frida på väg in till matte.

Agnes på väg ut och hämta apport.
Dagen avslutades med ett skönt dopp utan träning.
Martin och Frida
En galen Agnes som försöker fånga vattenstrålen...
En dag i paradiset
Söndagen den 5 juni blev vi bjudna till familjen Ahlberg på Lönö. Vi hade det så himla mysigt. Hundarna fick bada i havet. Agnes fick apportera innan vi åkte till fotbollsplanen och tränade lydnad. Hemma i stugan blev jag bjuden på grillat med en massa goda tillbehör. Vi kunde fira att Wiktor på fredagen tog sitt LP1 !!!! Tack Ewa för en helt underbar dag.

KM på Söderköpings BK
Helgen därpå tävlade Agnes och jag i LK2. Det gick inget vidare för Agnes och mig. Men det var en bra träning. Ewa tävlade med Frida i 1:an och hon ville inte vara med på linförigheten, men annars gick det bra. Jag tävlade med Wiktor i 1:an och vi fick ihop precis till ett 1:a pris. Vi gjorde detta som en kul grej för när vi har tränat har dom tyckt att det var roligt. Men när det är tävling så tyckte dom nog att det var lite konstigt. Matte är ju inte i närheten...

Markgärdet
Vi har varit en hel del på sommarstället där vi försöker få iordning så vi kan vara där i Midsommar.
Det är kul att se allting som växer upp där. Det verkar som om blommorna står sig till Midsommar.
Det är ett bra ställe att träna apportering både i vatten och på land.

Markering- och linjetagsövningar hos Calle och Cinna i Limmerhult

I lördags åkte jag och Agnes till Limmerhult med Annelie och Martin. Vi var fyra ekipage och vi skulle gå på linje på ett fält. Där fick Agnes spelet och bara sprang runt. Pinsamt och jobbigt. Men när hon förstod att hon skulle få jobba så kunde jag ha henne vid min sida. Och tack och lov så knallade hon inte på någon annans apport. Till en början hade hon svårt att komma in med apporten till mig. Samma problem som i Sörsjön när vi var 11 golden. Men när jag inte lockade och pockade på henne så kom hon rakt in och efter det var det inga problem. Det regnade konstant i 4 timmar. Efter kursen bjöd dom på kaffe och mackor inne i stugvärmen. När dagen var slut var jag väldigt nöjd. Det gick ju bättre och bättre.

Lydnadskurs hos Ingela
Idag var det dags för lydnad igen. Jag har tröttnat lite på lydnaden, troligtvis för att det känns som om vi står still. Men när jag åkte hem kändes det betydligt bättre. Jag t o m stod och hoppade jämfota av glädje när jag tränade fjärren med Agnes. Frida fick också träna lite idag. Hon verkar inte så störd av dom andra längre. Hon hade Viska som nosade henne i baken och hon fortsatte ändå att gå bredvid mig.

DÅ VILL JAG ÖNSKA ALLA EN TREVLIG MIDSOMMAR
Thina o tjejerna

Häftigt att byta hund. Säkert lärorikt oxå. Du man tröttnar ibland men sen helt plötsligt så löser man upp någon knut o då är det askul igen. Ta en paus o påt igen om ett tag. Trelvig midsommar.

Anonym

Härliga hundaktiviteter.. Vilket fint sommarställe.. Wow vilken blomprakt.. Nu drar det snart ihop sej till kennelträffen.. Ses snart

Kram Harriet o Herkules

Ewa&Fannie&Wiktor

Njuter av bilderna och text! Hörde ditt "hallelujahmoment" vid fjärren.............underbart!

Önskar er alla en riktigt trevlig och mysig Midsommar! Kram

LouiseLouise

åh vilka fina bilder, dina hundar ser verkligen ut som lyckliga vovvar! de värmer å se sånt =)

ingela

Haha ja du blev så glad!!!! och det har gått framåt det är bara det att du itne ser det! Ni har jobbat på bra. Tänk bara på alla dk du jobbat med som är så mycket bättre!!!!! Det skapar poäng för en noggrann domare, och så ser det så fint ut! kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress